onsdag 1 februari 2012

Lilla uppnäsan.




Ultraljudet igår gick bra, inga synliga missbildningar eller något sånt hemskt. Stort drama när barnmorskan var tvungen att hämta en läkare pga "skuggor vid hjärtat". Som tur är var det bara skuggor. Vi fick se hjärtat som slog och hur den viftade med armarna. Det var lite svårt att ta bra bilder, eftersom den inte ville vända sig, men några bra fick vi! Idag var jag på sös igen, på rutinkontroll. Hade bra värden, vilket gör att det är lite skumt att jag nästan svimmar då och då. Järnvärdet var det högsta barnmorskan någonsin sett, underligt eftersom jag inte ätit kött sen 6:an. Barnmorskan föreslog fruktansvärda namn, tex sten och roland. Hon tyckte vi skulle ha nåt som "stack ut". Asså. Jag sa att jag tagit paus med studierna, vilket är soft. Erkände att jag tom börjat sy gardiner etc. ("Ja, du bygger bo, så fantastiskt.") Vi är inte riktigt på samma nivå, hon och jag. Nu ska jag välta ner hunden från soffan och tvinga ut oss i snön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar